שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

 

ככל שנמשך הסגר וגם ככל שהמדינה תתקדם לקראת היציאה ממשבר הקורונה, מנהלי משאבי האנוש יצטרכו לעשות חשיבה מחדש לגבי אסטרטגיות ניהול הטלנטים של הארגון.

כל ענף מושפע ועוד יושפע בדרכים שונות, ונראה שכולם יצטרכו לשנות מהיסוד את אסטרטגית שימור העובדים שלהם.

בארגונים רבים נערכות מחלקות משאבי אנוש לקראת התמודדות עם משברים, אלא שמשבר הקורונה הנוכחי אינו דומה לשום דבר שחברה כלשהי, ואף ענף כלשהו, התמודדו איתם בעבר.

יש כמה נקודות שמנהלי משאבי אנוש צריכים לשים עליהן דגש כדי לשמור על רמה גבוהה של ביצועי העובדים ומידת המחוברות שלהם, בימים בהם הם עובדים מהבית או נמצאים בחופשה ללא תשלום.

מומחים שעוסקים בנושא בארה"ב אומרים כי מנהלי משאבי האנוש יצטרכו להתמקד יותר מבעבר ברגשותיהם של העובדים, בעיקר אלה שנפגעו יותר מאחרים ממגיפת הקורונה, כדי להחזיר את רמת הפרודוקטיביות וליצור חווית עובד חיובית.

רוב הארגונים יתמקדו כנראה בתכנון חזרה לעבודה בצורה בטוחה תוך שמירה על מרחקים, שמירה על היגיינה, ובה בעת היערכות ארוכת טווח להרבה יותר עבודה מהבית מאי פעם.

במצב כזה, האתגר לשמור על מחוברות העובדי לארגון ועל חווית עובד חיובית הינו גדול מתמיד.

מחקרים שבוצעו בקרב עובדים בארה"ב מראים כי המגיפה יוצרת בקרב העובדים חרדות בצד תסכול מהמצב.

אם מנהלי משאבי האנוש לא יטפלו בצד הרגשי הזה של העובדים, זה עלול להשפיע לרעה על התפוקה, על היעילות והפרודוקטיביות של העובדים.

המשמעות היא שיתרחשו יותר טעויות, תחול ירידה באיכות, ובטווח הארוך – השפעה שלילית על יכולתו של הארגון לשרוד בתקופה קשה זו.

יש 5 פעולות שכדאי שמנהלי משאבי האנוש ישימו עליהן דגש במהלך תקופת המשבר וההתמודדות איתה:

  • להבין היכן, מתי ובאיזה נושאים העובדים זקוקים לתמיכה מצד מנהל משאבי האנוש ולספק את התמיכה לעובדים.
  • לקדם דיאלוגים עם עובדים לצורך בניית ההבנה של נקודות התורפה שלהם, בין אם בקשיים טכניים לעבוד מהבית, או בקשיים רגשיים, או בכל סוג אחר של קושי שעובדים נתקלים בו.
  • לוודא שמנהלים ישירים מציבים יעדים המותאמים למצב, אבל יעדים שאינם נופלים במידה משמעותית מהשגת היעדים שנדרשה טרם המשבר.
  • חיזוק ערכי הארגון בקרב העובדים כדי להפחית את הסבירות להתנהגות שגויה ולאימוץ דפוסי התנהגות שאינם תואמים את ערכי הארגון.
  • הכרה במאמצים שהעובדים משקיעים בעבודה מהבית או מהמשרד והוקרתם על כך.

בנוסף, לאור המצב הלא רגיל, מנהלי משאבי אנוש נדרשים לשמור על קשר רציף עם העובדים שנמצאים בביתם או אף בבידוד.

בין השאר רצוי לנסות לקרוא בין השורות בהודעות האימייל, הווטסאפ ושיחות הטלפון או הווידאו, מתי עובד זקוק לעזרה ולאיזה סוג של עזרה הוא זקוק.

ולבסוף, לשדר לעובדים שאתם סומכים עליהם, שגם כאשר הם עובדים מביתם אתם מודעים לכך שלמרות הקשיים הלוגיסטיים, הם לא מנצלים את זמן העבודה למטלות הבית או למנוחה אלא שהם משקיעים מאמצים רבים לבצע המשימות המוטלות עליהם, על הצד הטוב ביותר.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה