שיתוף

העובדים של הארגון מהווים את ליבת עסקיו. הדרך שבה הארגון מגייס אותם, משקיע בהכשרותיהם, ומשבץ אותם בתפקידים אסטרטגיים ברחבי הארגון, היא זאת שתביא לכישלון או הצלחה של הארגון כולו.

מהעובד הזוטר ביותר ועד העובד הבכיר ביותר, ההון האנושי הוא ההון החשוב ביותר של הארגון. ולכן כל כך חשוב להשקיע בעובדים.

החל מהצבת עובדים במסלול עתודה למנהיגות, דרך שליחת עובדים מסויימים ללימודי מנהל עסקים ועד סמינרים מקוונים וקורסים אונליין – לפיתוח המקצועי יש צורות רבות שביחד הן תורמות להצלחת הארגון.

מחקרים שבוצעו בעולם מראים כי ארגונים צריכים לחשוב על ההתפתחות המקצועית של העובדים במונחים של החזר ההשקעה.

מסקר שנערך ב-2018 על ידי חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי כ-34% בלבד מהעובדים בארה"ב חשו מחוברים לארגון. לדברי החוקרים, שיעור זה מעיד על משבר מחוברות ארגונית כלל עולמי.

יש כמה סיבות להיעדר המחוברות, בהן תחושות שחיקה, ארגונים שלא מצליחים ליישר קו עם העובדים לגבי חזון הארגון וערכיו, אדישות של עובדים הנובעת מתחושה של חוסר ביטחון תעסוקתי, וחשוב מכול, היעדר השקעה מספקת בהון אנושי, אצל חלק מהארגונים.

לעתים קרובות מדי, מעסיקים רואים בעובדים כלי ואמצעי להשגת המטרות, ולא מכירים בערכם האסטרטגי, כלומר לא רואים בהם נכס אסטרטגי שמאפשר לפתח את החברה ולאפשר לה לצמוח.

בארגונים בהם העובדים מרגישים שהארגון לוקח את ההתפתחות המקצועית שלהם ברצינות, המחוברות שלהם לארגון גדלה בהתאמה.

וכאשר עובדים חשים יותר מחוברים לארגון, גם שביעות הרצון שלהם מהעבודה גוברת, מותג המעסיק משתפר ולארגון קל יותר לשמר את עובדיו.

סיבה נוספת לכדאיות של הארגון להשקיע הכשרות בעובדיו היא היתרון העתידי שיש בכך בכל הקשור לגיוס ורכישת כישרונות חדשים.

מסקרים שנערכו בארה"ב עולה, כי הרוב המכריע של העובדים מעדיפים תפקיד משמעותי יותר מאשר תוספות לשכר. אחת הסיבות לכך היא שתפקיד משמעותי מאפשר להם לפתח את הקריירה שלהם, ובה בעת לנצל ולפתח את כישוריהם ומיומנויות הליבה שלהם.

יש לכך השלכות רחבות היקף על כל נושא רכישת כישרונות. ברגע שארגון מצליח למתג עצמו כמעסיק שמטפח כישרונות, משקיע בהתפתחות המקצועית של עובדיו, ומספק להם הזדמנויות לצמוח ולהשתפר כל הזמן, הוא יהפוך למקום עבודה הרבה יותר אטרקטיבי עבור אנשים מוכשרים, שאפתניים המחפשים אתגר ומתעניין בלמידה לכל החיים.

את ההשקעה בהכשרותיהם של העובדים יש לראות כחלק בלתי נפרד מעתידו של הארגון. המגיפה העולמית הוכיחה, כי מודלים עסקיים שנראים יציבים ונכונים, עלולים להשתבש בן לילה, וכי פערי הכישורים הנובעים מכך עלולים לשבש את עתידו של הארגון או אף של תעשייה שלמה.

השקעה בעובדים והענקת תחושה של גאוות יחידה, ושהארגון דואג לרווחתם ולהתפתחותם המקצועית ולמעשה לעתידם המקצועי, היא הסיכוי הטוב ביותר של ארגונים להגנה מפני שינויים בלתי צפויים בעתיד.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה