שיתוף

שוק העבודה עובר בימים אלה שורה ארוכה של שינויים ומהפכים. פרט למעבר למודל העבודה ההיברידי, שבמסגרתו עובדים רבים עובדים כמה ימים בשבוע מהבית, יש גם עובדים רבים שהשנתיים האחרונות הותירו אותם עם סימני שאלה רבים בנוגע לאיך הם היו רוצים לראות את עתידם המקצועי.

חלק מהעובדים נחשפו בתקופת החל"ת (חופשות ללא תשלום) למקצועות ותחומי עיסוק אחרים מאלו שהם עסקו בהם טרם המשבר והחליטו להשאר בתחומים חדשים אלה, יש עובדים שנאלצו לעבור לתחומים אחרים בעל כורחם משום שמקום העבודה שלהם נסגר לתמיד, והתחום החדש שבו הם החלו לעסוק בתקופת הביניים מצא חן בעיניהם והם החליטו להתקדם ולהתפתח בו, יש עובדים שתקופת החל"ת הביאה אותם למסקנה שהם מעדיפים לעזוב את הקן החם של הארגון עם כל ההטבות הכרוכות בהיותם שכירים, ולעבוד כפרילנסרים, עבור כמה לקוחות במקביל, יש עובדים שתקופת הקורונה הביאה אותם להבנה ולהכרה בכך שהתחום בו הם עוסקים יעבור בעתיד לידי הרובוטים והבינה המלאכותית והחליטו לעשות הסבת מקצוע, ויש עוד עובדים רבים שקיבלו החלטות – מסיבות רבות ומגוונות – ששינו לחלוטין את המסלול עליו צעדו לפני פרוץ הקורונה.

המשמעות של כל השינויים הללו היא שבתחום ההכשרות וההדרכות צפויה פריחה משמעותית.

העובדים שעוברים לתחומים אחרים מאלה שעסקו בהם יזדקקו להכשרה משמעותית כדי לעסוק בתחום החדש אליו עברו ובעיקר, הם יזדקקו להכשרות והדרכות כדי להתקדם בו ולהגיע בהקדם האפשרי למעמד ולדרגה בה היו בתחום עיסוקם הקודם.

בה בעת, יש עובדים רבים שבמהלך תקופת הקורונה היו מחוסרי עבודה במשך זמן רב ונותרו בלתי מעודכנים בכל מה שקורה במקצוע בו הם עוסקים. גם עובדים אלה יזדקקו להכשרה והדרכה. 

המשמעות היא, שעובדים רבים, ממגוון רחב של תחומים ומקצועות,יזדקקו לקורסי הכשרה כדי לחדד את המיומנויות שלהם ולחזור ולהתייצב בחזית החידושים בתחומם.

זה כבר יותר מעשור שהכשרות על חשבון הארגון הן כלי חזק מאוד בשימור עובדים לאורך זמן. אלא שכעת שודרג מעמד ההכשרות לאחד הגורמים היותר אטרקטיביים בשימור עובדים.

מנתונים שעלו ממחקרים שבוצעו עוד לפני המשבר עלה, כי כ-66% מכלל העובדים צפויים להתפטר ממקומות עבודתם אם יחושו שהם לא מקבלים מספיק הכשרות ולא מאפשרים להם מספיק הזדמנויות להתפתח במישור המקצועי.

יתר על כן, לארגון שמציע לעובדיו שפע של הכשרות במגוון רחב של תחומים, יהיה קל יותר לגייס טלנטים בעלי מיומנויות יחודיות.

זאת ועוד, הנתונים בשטח מצביעים על כך, שעובדים רבים מאוד יסכימו לרדת בדרישות השכר אם יציעו להם הכשרות שיוכלו לקדם את הקריירה שלהם בהווה ובעיקר בעתיד הנראה לעין.

ממחקרים שבוצעו בארה"ב עולה, כי יותר מ-40% מהעובדים טוענים כי הכשרות והתפתחות מקצועית מהווים את מרכיבי המפתח כאשר הם מחליטים באיזו חברה הם רוצים לעבוד.

ההכשרות אמנם מהוות גורם לגיוס עובדים ושימורם, אבל הן גם מביאות איתן ערך רב לארגון עצמו. עובד שעבר הכשרה שהוא מאוד רצה בה, יהיה הרבה יותר פרודוקטיבי ומחובר לארגון, לעומת עובד שהארגון לא השקיע בו את ההכשרה שהוא כל כך רצה בה.

בסיכומו של דבר, אפשרויות הלמידה, ההכשרות, ההדרכות ורכישת המיומנויות מהוות כיום, יותר מאי פעם, את הגורם המבדל ארגונים בכל הקשור למשיכת טלנטים מבוקשים לארגון, בשימורם של העובדים ולא פחות מכך, בכל הקשור להשגת יעדיו והצלחתו העסקית של הארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה