שיתוף

לאחר החזרה לשגרה והתאוששות המשק, יתחילו ארגונים לגייס עובדים. לאור הפיטורים הרבים שהיו עם הכניסה למשבר, צפוי שבשלב הראשון יהיו הרבה יתר מועמדים לעומת העבר.

המשמעות היא שיגיעו הרבה יותר קורות חיים מבעבר. וכדי למין את כל קורות החיים, יש צורך בטכנולוגיה המתאימה. או במילים אחרות – רובוטים בשילוב עם בינה מלאכותית שיאפשרו למיין בצורה נכונה את המועמדים.

מדובר בטכנולוגיה שתצטרך להיות מספיק מתוחכמת כדי לבצע את ההתאמות המתאימות לא רק לתפקיד אלא גם לצוות, למנהלים, לתרבות הארגונית של החברה ועד.

טכנולוגיה המיועדת למשאבי אנוש לא רק ממלאת תפקיד מפתח בגיוס מתמשך, אלא ניתן למנף אותה על מנת להגביר את מחוברותם של את העובדים הקיימים של החברה ולסייע בהקפדה על הכללים בתקופת ההתרחקות החברתית.

בנוסף, הטכנולוגיה מאפשרת למנהלי משאבי האנוש ליצור חוויה אישית יותר עבור המועמדים והעובדים כאחד.

אחד המרכיבים החשובים הוא מערכות דיגיטליות לגיוס עובדים ולקליטתם. ארגונים צריכים לעבור במהירות להסתמכות רבה יורת מאי פעם על הדיגיטל בכל ההיבטים:

החל בגיוס, דרך קיום ראיונות ועד שילוב העובדים שנקלטו ואפילו כל מה שקשור לפרישת עובד. במילים אחרות, השימוש בלוחות עבודה דיגיטליים הפך פופולרי יותר מאי פעם.

מערכות הטכנולוגיה החדשות יצטרכו לספק לכל עובדי הארגון שירותים הנחשבים קריטיים להצלחה.

החברות היותר זריזות, אלה שיצאו מהר יותר מהמשבר, הן החברות שמסתכלות קדימה אל העתיד ומתחילים לגייס כיום את העובדים של המחר, תוך התחברות למאגר המועמדים שגדל כעת בעקבות הפיטורים הרבים שהיו.

הפיכת מחלקת משאבי אנוש למבוססת טכנולוגיה תאפשר לארגון לצמוח ולשגשג.

יש חברות שכבר שינו את הפונקציונליות של הכלים הטכנולוגיים המיועדים למכירות, למשל, כדי לאפשר שיחות עם עובדים ומועמדים בווידאו ובצ'אט, באופן שהגיוס והקליטה יהפכו שקופים למשתמש.

לאור העובדה שגיוס עובדים תוך הזמנתם לראיונות פנים מול פנים ובחינות באתר הארגון אינו אפשרי כעת, יש לעבור לתהליכי גיוס דיגיטליים.

שיטת חבר מביא חבר שהיתה מאוד פופולרית עוד לפני המשבר תתפוס כנראה תאוצה רבה יותר משום שמעסיקים יצטרכו לסמוך יותר על ההמלצות של העובדים שלהם מאשר על הראיונות והבחינות.

בעקרון, זהו הזמן הטוב ביותר לגייס עובדים חדשים, הודות למספר הטלנטים הענק שהגיע אל שוק העבודה בעקבות פיטורים. מי שלא יקפוץ על העגלה כעת, עלול להתאכזב בעתיד הקרוב.

בה בעת, הליכי הגיוס הפכו מורכבים יותר בתקופה זו של אי וודאות, במיוחד בכל הקשור לגיוס עובדים בחו"ל להפעלה מחדש של חברות בנות או סניפים של החברות במדינות אחרות.

זו סיבה נוספת לכך שחשיבותה של הטכנולוגיה המיועדת לתחום הגיוס והקליטה של מועמדים הפכה גדולה כיום יותר מאי פעם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה