אושר חוק האזרחים הוותיקים המעניק הטבות לגמלאים הזכאים לקצבת נכות

אושר חוק האזרחים הוותיקים המעניק הטבות לגמלאים הזכאים לקצבת נכות

גמלאים המקבלים קצבת נכות, יקבלו את אותן ההטבות להן זכאים מקבלי הבטחת הכנסה

שיתוף
חוקי עבודה
חוקי עבודה

גמלאי המקבל קצבת זקנה לנכה, יהיה זכאי לאותן הטבות להן זכאי גמלאי המקבל הבטחת הכנסה. כך הוחלט היום בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת.

ההטבות המדוברות הן הנחות בתשלום ארנונה ובדמי חברות בקופות החולים, הנחות עבור תרופות הכלולות בסל שירותי הבריאות, מענק חימום והנחה בשירותי חברת בזק.

מדובר בעצם במתן תוקף לחוק האזרחים הוותיקים, שאושר בכנסת בשנה שעברה. מטרת החוק היא לבטל את האפליה הקיימת בין גמלאים מקבלי הבטחת הכנסה, לבין מקבלי קצבת זקנה, אשר גובה הכנסתם גבוהה רק במעט מהראשונים.

הסתייגויות הושמעו על ידי הלל דשן, ראש אגף תקציבים בשירותי בריאות כללית, אשר טען כי ההנחה בדמי החברת לקופות החולים תגרום לתוספת עלות משמעותית לקופות, תוספת שלדבריו הממשלה לא נתנה עליה את דעתה. כמו כן, גם מנהלת אגף הרגולציה בבזק, ליאת זק, שנכחה גם היא בישיבת הוועדה, הסתייגה מהסעיף הנוגע להנחה בשירותי בזק, וטענה שההחלטה  בסוגיה התקבלה ללא שימוע וצריך היה להכיל אותה על כלל מפעילי הטלפוניה.

על אף דברים אלה ההחלטה אושרה פה אחד במליאת הוועדה וכל ההחלטות, למעט נושא החימום והנחה בארנונה שיופעלו רטרואקטיבית החל מה-1 ביוני (הנחה בארנונה) וה-1 באוקטובר (מענק חימום), יכנסו לתוקף חודש לאחר פרסום דבר אישורן.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה