אושרה סופית: הצעת חוק עבודת נשים

אושרה סופית: הצעת חוק עבודת נשים

עובדת אשר ילדה בלידה אחת יותר מילד אחד זכאית להאריך את תקופת הלידה וההורות שלה בשלושה שבועות נוספים עבור כל ילד

שיתוף
חוק עבודה נשים

חוק עבודה נשים

מליאת הכנסת אישרה אמש (ג') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק עבודת נשים (תיקון מס' 60), התשע"ח-2018 של ח"כ יואל חסון וקבוצת חברי כנסת.

חוק עבודת נשים קובע כי עובדת אשר ילדה בלידה אחת יותר מילד אחד זכאית להאריך את תקופת הלידה וההורות שלה בשלושה שבועות נוספים עבור כל ילד, החל מהילד השני.

עוד מוצע לקבוע כי בן הזוג של העובדת שילדה יותר מילד אחד בלידה אחת יוכל לממש עד שבועיים (מהם שבעה ימים רצופים) מתוך שלושת השבועות הנוספים במקום בת זוגו, בתוך תקופת הלידה וההורות של העובדת החל מיום הלידה ואילך.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "עבור התרחיש הנדיר יותר של הולדת תאומים ומעלה, החוק קובע בסעיף 6(ג) שעובדת שילדה יותר מילד אחד זכאית להאריך את תקופת הלידה וההורות בשלושה שבועות עבור כל ילד נוסף. מדובר בהסדר לא מספק שאינו לוקח בחשבון את הקשיים הפיזיים והנפשיים האדירים והייחודיים הכרוכים בהבאת שני ילדים (או יותר) לעולם בבת אחת. ההסדר גם אינו לוקח בחשבון שעבור הורים רבים, התקופה הקריטית ביותר לטיפול בילדים ולתמיכה אחד בשני היא דווקא מיד לאחר הלידה, ולא בתום תקופת הלידה וההורות הבסיסית, 14 שבועות לאחר הלידה."

לדברי ח"כ חסון: ״החוק שעבדתי למענו זמן רב הגיח לאוויר העולם אחרי לידה ארוכה וקשה אבל אני גאה בו כמו אב טרי. תודה מיוחדת לשר הרווחה חיים כץ וח"כ רחל עזריה שסייעו לרתום את הממשלה. הגיע הזמן לאפשר לכל זוג הורים לחלוק לפי רצונם את אחריות הטיפול בילדים. לשמחתי החוק הזה הוא עוד צעד בדרך לשוויון בין נשים וגברים.״ 18 תמכו בהצעת החוק, ללא מתנגדים.

מהי המשמעות עבור מעסיקים?

המשמעות באישור הצעת החוק היא כי עובדת אשר ילדה תאומים, שלישיה או יותר, זכאית להגדלת ימי חופשת הלידה שלה על פי חוק, והמעסיק חייב יהיה לאשר לה שלושה שבועות נוספים של חופשת לידה עבור כל ילד נוסף שילדה בלידה אחת.

אבות עובדים שבת זוגם ילדה יותר מילד אחד בלידה אחת רשאים, על פי הצעת החוק, לממש עד שבועיים (מהם שבעה ימים רצופים) מתוך שלושת השבועות הנוספים במקום בת זוגם, בתוך תקופת הלידה וההורות של העובדת החל מיום הלידה ואילך. כך שהמעסיק חייב יהיה לאשר לאבות המבקשים חופשת לידה ארוכה יותר במקום בת זוגם, חופשה זו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה