יריד תעסוקה: אלפי עובדים חדשים גויסו

יריד תעסוקה: אלפי עובדים חדשים גויסו

היום השתתפו 37 חברות מובילות במשק ביריד התעסוקה בטכניון. מהם היתרונות של גיוס עובדים באמצעות יריד תעסוקה?

שיתוף
יריד תעסוקה

יריד תעסוקה

יריד תעסוקה התקיים היום בטכניון, בו השתתפו 37 חברות מובילות במשק במטרה לגייס עובדים חדשים. ביריד השתתפו חברות הייטק וסטארטאפ, חברה העוסקת בגז ובנפט שלראשונה השתתפה, וכן חברת רפאל  שהציגה את מערכת ההגנה "מעיל רוח" שבוגרי הטכניון השתתפו בפיתוחה.  

לדבריו של נשיא  הטכניון, פרופ' פרץ לביא, כ-4,000 בוגרי הטכניון גויסו לחברות סטארטאפ, ו-60 אחוזים שובצו לתפקידים ניהוליים בתחום ההייטק.

דיקן הסטודנטים, פרופ' מוריס אייזן, אמר כי הטכניון פועל במרץ לתת יתרון לבוגרי הטכניון בהשתלבות מהירה בשוק העבודה. מתן כלים מקצועיים לעובדים במהלך הלימודים תורמים להשתלבותם המהירה. עוד הדגיש כי הטכניון אינו מעודד בריחת מוחות, ולכן לא קיימת ביריד התעסוקה השתתפות של חברות בינלאומיות שאין להן שלוחה בארץ.

לדבריה של ברוריה זומר-פדידה, ראש יחידת התעסוקה בלשכת דיקן הסטודנטים, הטכניון פועל בנושא גיוס עובדים-בוגרי הטכניון באופן יומיומי. בנוסף ליריד התעסוקה נערכים גם "ימי זרקור" בהם מגיעים נציגים של חברות לפקולטות מסוימות על מנת לגייס עובדים.

בכל שנה מתקיימים שני ירידי תעסוקה בטכניון, הנחשבים למקור גיוס טכנולוגי יעיל. יריד תעסוקה הוא אמצעי גיוס אפקטיבי, בעיקר כאשר מדובר בגיוסי מאסה או כאשר קיימת דרישה לאיוש של יותר מכמה משרות בודדות.

יתרונות גיוס עובדים באמצעות יריד תעסוקה:

  • כמות המועמדים שאליהם נחשף הארגון היא גדולה ומיידית. אין צורך להמתין לקורות חיים וליזום יצירת קשר עמם.
  • קהל המועמדים הפוטנציאליים המגיעים לירידי תעסוקה הוא מגוון. ניתן לבחור להשתתף בירידים כללים המתקיימים בפארקים עירוניים, המזמנים מועמדים מחפשי עבודה מכל קשת האוכלוסייה, וניתן לבחור בקהל יעד מסוים כמו סטודנטים. בנוסף, ניתן ליזום יריד תעסוקה קטן בהשתתפות הארגון שלכם בלבד, מעין יום מרוכז ("יום זרקור") במתנ"ס עירוני. יש לפרסם את היריד בחוצות העיר ובאתרי האינטרנט כדי למשוך כמה שיותר מועמדים פוטנציאליים.   
  • ביריד תעסוקה תהליך גיוס העובדים מתקצר באופן משמעותי, מכיוון שלרוב שמים לעצמם מגייסי העובדים יעד של יום יומיים שבו נעשה הליך מהיר: מילוי טפסים, ראיון במקום, לעתים נקבע לימים הקרובים ראיון נוסף או מבחני מיון. אך הליך המיון הראשוני של המועמד מתבצע במקום.
  • דוכן ביריד התעסוקה הוא אמצעי שיווקי לכל דבר של הארגון. למרות שזו אינה מ טרתו, הוא בעצם חשוף לא רק למועמדים אלא גם ללקוחות פוטנציאליים.

 נקודת תורפה של יריד תעסוקה המתקיים במקום פתוח לקהל הרחב היא שלמעשה קהל רחב מגיע לדוכן באופן חופשי, קהל שבו יש גם מחפשי עבודה שלא רלוונטיים. לצורך כך יש להיערך לדרך סינון יעילה ועדינה.

כנס הגיוס השנתי יערך בסוף החודש! לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה