ועד עובדי "הבימה" עתרו לבית הדין לעבודה נגד ההנהלה

ועד עובדי "הבימה" עתרו לבית הדין לעבודה נגד ההנהלה

ביום ב' הקרוב יתקיים דיון בבקשה לחייב את התיאטרון הלאומי להעביר לעובדים כספים שנוכו לקרנות שונות ולחדול מהלנות שכר

שיתוף
בית הדין לעבודה הבימה

אין רגע דל בתיאטרון הבימה השבוע. מאז התגלו זרוקים ברחובות תל אביב מסמכי תכתובות אינטימיים וחשובים בין הנהלת התיאטרון לשחקנים, עתרו במקביל נציגי העובדים לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בעניין אחר.

ההסתדרות וועד העובדים של הבימה ביקשו מבית הדין להצהיר, כי על התיאטרון לנהוג על פי חוק ולהעביר לקרנות ולקופות את כל הכספים שנוכו מהעובדים המועסקים בהסכם קיבוצי או בחוזים אישיים. כמו כן, להצהיר כי חל איסור חמור על ניכוי כספים שלא כדין.

בנוסף, התבקש בית הדין להוציא צו קבוע, המחייב את הנהלת התיאטרון להעביר כספים שנוכו שלא כדין – ליעדם; להעביר בקביעות לקופות ולקרנות את כל הכספים שנוכו משכר העובדים וכן להוציא צו מניעה קבוע כנגד ניכוי כספים שלא על-פי חוק.

בניגוד לתוכנם של חלק מהמסמכים הזרוקים שהתגלו השבוע ופורסם בתקשורת, פניית ההסתדרות חושפת מקרים של הלנות שכר לכאורה, הימנעות מהפרשות לקופות ולקרנות וניכויי שכר אחרים שלא כדין.

לדברי המבקשים, העובדים היו סמוכים ובטוחים כי נושא זכויותיהם בקרנות הפנסיה, בקופות הגמל ובקרנות ההשתלמות, יוסדר לכל המאוחר בתחילת אוקטובר 2011. זאת, כפי שהובטח במסגרת הסכם הביניים עם הנהלת התיאטרון חודש קודם.

דיון בסוגיות הללו יתקיים בשבוע הבא (23 בינואר), בפני השופט מיכאל שפיצר, נשיא בית הדין. על פי החלטתו, אין מקום להתערבותו של היועץ המשפטי לממשלה בנדון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה